LUCIA

"Natten går tunga fjät runt gård och stuva.
Kring jord som sol förlät, skuggorna ruva.
Då i vårt mörka hus, stiger med tända ljus,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.
Då i vårt mörka hus, stiger med tända ljus,
Sankta Lucia, Sankta Lucia"

Idag är det den 13 december och det är Lucia. Det är så fint med alla ljus över allt och alla lucia sånger som de vitklädda barnen sjunger på.



Dagen började ju bra med försovning för min och Emmas del. Kom till skolan då Engelska stod på menyn. klockan 10:00 skulle alla nyströmska ungar vara nere i St: Laurentii kyrka för att kolla på Luciatåget. Det var ganska tråkigt faktiskt, emma å jag sov i kyrkan och vaknade när en man sjöng jätte mörkt xD hehe.

Därifrån gick vi till min mamma sen för att ta något lätt att käka, det vart macka men allt är bättre än julkorv i skolan. Matte väntade sedan där det var ganska roligt, vi håller på med trigonomi och det gick jätte bra.

Nu snart ska jag gå hem och käka gott (lasagne) samt lämna över lilla systemis till pappie för han skulle fota bussen och sälja den tillsammans med jonas.

ikväll blir det mycket plugg på Natur, Idrott och Samhäll. <3






Love this song!!

PEACE AND LOVE <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0