Elfa

Från den 27:de December så har jag tagit hand om en urgullig islandshäst vid namn Elfa. Hon är mörkbrun med lång man och lugg :) <3 Jag har varit i stallet varje dag och det är så mysigt. Saknar den tiden så mycket när jag och syster cyklade ut till stallet klockan 05 på morgonen och när man cyklade på vägen mot Mogata så ser vi solen gå upp bakom träden. Det är så fint. Sen kommer man till stallet och hästarna gnäggar till en som ett hej. Då ger man dem mat och släpper ut dem i hagen för att sedan mocka och fixa iordning med maten m.m.

Det är många som bara ser fram emot att rida på hästen och bara göra det roliga. men jag måste säga att jag ser fram emot allting. Allt från att stå och mocka till att pyssla om hästen och göra den fin innan man sedan rider ut till paddoken och hoppar den. Det finns ingenting bättre än att på sommarlovet åka ut på morgonen och rida det är så härligt att rida med t-shirten och man får solen i ansiktet och sen ser man det höga hindret framför en och det räcker med att man lägger fram händerna lite längre fram mot öronen och då är det som om man lägger i den högsta växeln och sedan flyger man över hindret med håret som flyger i vinden.

Ahh det kanske märks att jag saknar ridandet. Men jag vet att det kommer komma fler möjligheter för mig att få rida och tävla med ett fint fullblod som osterblüme var. För om det verkligen är något som jag vill göra och kan så kommer jag att få den chansen nån gång i mitt liv. <3 och jag ska bara räkna ner dagarna till jag får rida som jag brukade göra varje dag.








PEACE AND LOVE <3

Kommentarer
Postat av: Lotta Eldh

Himla härligt att vara med Dig i stallet! Jag saknar hästlivet precis som du alltifrån mockning - ridning samt alla promenader ;)



Puss

2011-01-05 @ 14:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0